آموزش تعمیرات لپ تاپ : لپ‌تاپ دستگاهی کوچک که خیلی حساس است

نوشته شده توسط:فلقب لقبی | ۰ دیدگاه

آموزش تعمیرات لپ تاپ : لپ‌تاپ وسیله ای کوچک و تقریباً کم جرم می باشد. جرم ان  حدودا مابین یک الی ۷ کیلو می باشد که به اندازه و مواد استفاده گردیده در تولید آن مربوط می شود. Laptop مینی تر از رایانه ‌های رومیزی است و قادر است با یک باتری عمل کند و یا از یک آداپتور AC/DC بیرونی کار کند. بسیاری از آن‌ها چند سلول ۳ ولت دارند که در ایفای کارکرد ساعت و دیگر چیز ها در هنگام عدم اتصال ولتاژ مفید است. لپ‌تاپ ها به طور کلی دارای همان اجزایی هستند که در یک رایانه رومیزی وجود دارد ولی با این تفاوت که تا جای ممکن از وزن و اندازه آنها کاسته شده‌است.  آموزش تعمیرات لپ تاپ Laptop‌ها دارای صفحه نمایش بلور مایع هستند و چند طرح حافظه درآن‌ها برای RAM در نظر گرفته شده‌است. Laptop‌ها دارای یک صفحه کلید سرخود هستند و یک ماوس نیز روی صفحه زیرین آنها وجود دارد ولی می‌توان صفحه‌کلید و ماوس خارجی و جداگانه نیز به آنها متصل کرد. رایانه کیفی ها در انواع مختلف ساخته شده اند. و خریداد با توجه به کاری که با Laptop می خواهد انجام بدهد آن ها را خریداری می کند.

تاریخچه

قبل از توسعه رایانه نوت بوک و Laptop، عقاید  آموزش تعمیرات لپ تاپ  مشابه ارائه شد مانند alankay که در Xerox pare در اوایل ۱۹۷۰ راه‌اندازی شد. نخستین رایانه پرتابل در ۱۹۸۱ معرفی شد و در آن از سیستم‌عامل CP/M استفاده شد

اگر چه این رایانه خیلی سنگین و بزرگ بود و مانیتور کوچک CRT داشت اثر زیادی در تجارت داشته‌است. این‌ها اولین رایانه پرتابل بوده‌اند و Xerox note دوباره در PARC در ۱۹۷۶ توسعه یافت.

Osbovne اندازه چرخ خیاطی پرتابل را داشت و توانست برای هواپیماهای تجاری استفاده شود. با این وجود نمی‌توان آن را با باتری راه‌اندازی کرد. در سال ۱۹۸۲ کایروپ نوع دوم سیستم را عرضه کرد که براساس CP/M طراحی شده‌است.

این سیستم دو برابر درایو فلاپی می‌باشد و می‌تواند ظرفیت ۲ برابر تولید کند. یک موفقیت مربوط به Compag بود که اولین محصول آن در ۱۹۸۳ عرضه شد. رایانه IBM یک سیستم استاندارد می‌باشد و می‌تواند از نوع Dsborne به شمار رود.

توان AC در راه‌اندازی آن استفاده خواهد شد. Ms- dos یک ویژگی از IBM می‌باشد که سازگاری PC ندارد. یک ماشین دیگر در سال ۱۹۸۱ عرضه شد و در سال ۱۹۸۳ به نام Epson hx۲۰ معرفی گردید. این ویژگی صفحه کلید ۶۸ بیت را دارد

 و باتری آن از کادمیوم نیکل است. صفحه نمایش LCD در  آموزش تعمیرات لپ تاپ  حدود ۴ خط متن را با ۲۰ کاراکتر نشان می‌دهد.

پرینتر ماتریس نقطه‌ای ۲۴ ستون به نام ترجمه گر BASIC و ۱۶KB از RAM همگی نقش مهم در این روند دارند. laptop واقعی یک gridllol بود که توسط موگارید در ۱۹۸۰–۱۹۷۹ عرضه شد. این سیستم طرح کنترلی دارد

 و صفحه نمایش مسطح آن می‌تواند خمیده شود. آن‌ها با چند باتری عمل می‌کنند که به صفحه نمایش پلاسمای ۲۰۰×۳۲۰ پیکسل مجهز هستند. با این وجود در ارتش آمریکا و ناسا از طرح فضایی در طی ۱۹۸۰ استفاده شد.

سازندگان grid بازده ویژه حق خود را بدست آوردند و این نوآوری متداول شد. این شرکت از دو laptop دیگر نیز استفاده کرده‌است؛ که sharppc ۵۰۰ و gavilansc نام دارند. آن‌ها در سال ۱۹۸۳ و ۱۹۸۴ فروخته شدند.

این سیستم به نام laptop معروف است. این می‌تواند به ابزار تماسی که بر صفحه کلید قرار دارند مجهز شود. آن‌ها مانند GRID کیس کوچک دارند ولی سازگاری IBM در آن‌ها زیاد است.

آن‌ها قدرت اجرایی با هر نرم‌افزاری را دارا هستند. آن‌ها صفحه نمایش LCP دارند و می‌توانند به پرینتر خارجی وصل شوند. Delmont که در ۱۹۸۴ عرضه شد مانند gaveling است که در ۱۸۶–۸ Intel استفاده گردید.

The Macintosh Portable, Apple's first attempt at a battery-powered computer

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...